dimarts, 3 de març del 2009

Report PTQ Honolulu 2009 (5-1-2)---21è

Després de no tenir-ne prou amb la LCV de dissabte tocava el PTQ del diumenge; no sóc molt aficionat els últims anys de jugar ptq's, moltes vegades no jugo ni els que tinc a prop, però els d'extended sempre m'han agradat, és un format que se'm dona força bé i això ajuda. Per aquest torneig no vaig tenir cap dubte a l'hora d'escollir deck, aggrobant em va captivar desde que la vaig veure, el tema era aconseguir els Noble hierarch a temps i cuadrar la baralla; finalment arriben a temps els hierarch i me la monto pensant en trobar-me affinitys i zoo renunciant als stiffle, la sort faria que no em trobés cap TEPS.

AGGROBANT
2 Plains
3 Breeding pool
3 Treetop Village
4 Windswept Heath
1 Temple Garden
1 Island
4 Flooded Strand
3 Forest
1 Hallowed Fountain
3 Troll Ascetic
4 Rhox War Monk
4 Noble Hierarch
4 Tarmogoyf
3 Vendilion Clique
3 Gaddock Teeg
4 Spell Snare
4 Path to Exile
4 Mana Leak
3 Bant Charm
2 Umezawa's Jitte

Side:
4 Ethersworn canonist
1 Umezawa's jitte
1 Worship
3 kataki, war's wage
2 relic of progenitus
4 krosan grip

RONDA 1- David Sierra amb Affinity
Affinity es un bye per a Bant, de base i de side, el que passa que si fas mulligan a 5 i et surt com sol fer-ho una affinity pues perds, i així és, tot i que puc aguantar estic obligat cada torn a fer chumpblocks i al final ja no puc blocar i moro. La segona torno a fer mulligan, no veig els katakis però no puc forçar a mulligan a 5 una altre vegada, aquesta vegada tot el hate que porto en forma de bant charm, krosan i path decanten la partida, si és que amb 3 manas ja es quasi impossible que em guanyi. La tercera pues mulligan again i sense veure katakis, crec que hauria d'haver forçat a mulligan a 5 i arriscar, un error que em costa la ronda ja que em mata de tercer torn amb el master of etherium, i jo sense res que poder jugar...
0-1 (0 punts)

RONDA 2-Joan López amb Zoo
Al ser més de 160 jugadors i 8 rondes ja no puc perdre més rondes, com a molt un empat i resar. Em toca una zoo, que no és mal pairing si surto bé. La primera és molt igualada però finalment 2 tribal flames em liquiden, la segona és de nervis d'acer, aconsegueixo baixar adoración però no tinc massa cosa més, només un hierarch, quan estic a una vida robo un monk, ell em fa jund charm i chispa, tinc spell snare que em salva el cul, i pel pròxim topdeckejo mana leak per unes flames que li donaven la ronda, ja amb el monk picant remonto. La tercera s'atranca de manà, tot i això em deixa a un punt i el guanyo per dalt amb vendilion, uf, com he patit..., aquesta adoración de side ha estat miraculosa.
1-1 (3 punts)

RONDA 3-Lluís Restoy amb Affinity
Lluís és un clàssic de les LCL i va fer top8 al nacional, em sorprèn que opti per jugar affinity però ja em va bé, fins que torno a perdre la primera una altre vegada, la teoria de que affinity és un bye comença a fer-se'm confusa.., per la segona decideix la Worship una altre vegada, affinity no sol tenir resposta a ella. La tercera es decideix en una jugada amb molta sort per a mi ja que després de fer-me un thoughtseize i no veure cap amenaça seriosa topdeckejo kataki, i kataki contra afinity és partida...
2-1 (6 punts)

RONDA 4-Raúl Ricart amb Loam
En Raúl va guanyar l'últim PTQ de Valencia i juga una baralla que desconec completament tot i que el Páez la juga no m'ha donat temps a testejar. No tinc res a fer a la primera davant l'estratègia del deck, em treu les cartes i em mata les criatures per rematar amb tarmo i jitte, ajudat de loam. La segona tinc molta sort, no curvo però aconsegueixo aguantar fins reunir manà per fer asceta+adoracion, ell ja havia tirat damnation i començo a picar, la clau és el torn que robo la vendilion i la tiro al seu draw step, i què havia robat? efectivament la segona damnation, pocs torns després aconsegueixo l'1-1. Per la tercera aconsegueixo deixar-lo a 4 fins que em juga la carta amb retrace que posa gusanos, no tinc resposta a això i quan canten torns em quedo a un torn de morir.
2-1-1 (7 punts)

RONDA 5-Luís Quintana amb Loam
Quan veig que em torna a tocar una altre loam em vull morir, són partides eternes i no estic per pensar gaire; la primera res a fer, com abans, concedeixo per tenir temps per les altres. La segona surto de tarmo i ell s'encalla amb dos terres, baixo un altre tarmo i a córrer, guanyo en dos minuts, dona temps per la tercera. La definitiva és igualada, ell no troba el loam però el darkblast em posa problemes, cauen vendilion i jerarca, però abans aconsegueixo amb la vendilion treure-li lo que posa els gusanos, si l'hagués jugat el torn abans era partida, li amago i continuem picant-nos amb tarmos, cau un de meu amb un pudrir i se'l queda amb punishment, robo asceta i em deixa sense cartes, topdeckejo jitte!!, equipo asceta i em para amb kitchen finks, m'emociono i no regenero, cal dir que tenia 5 persones darrera meu parlant de la comunió de no se quina neboda i m'estaven posant el cap com un timbal, pos res, es mor l'asceta però tinc més criatures, finalment ell ataca amb tot deixant-me a 2, però no conta que amb la treetop i treient els contadors del jitte li faig els 12 justos que li quedaven,,,amazing!
3-1-1 (10 punts)

RONDA 6-Antonio Palomero amb Faeries
Estic fart de testejar contra el Rata i les seves faeries, així que sé com afrontar el pairing, tinc molta sort perquè les dos partides són calcades, mana-jerarca, mana monk, a partir d'aqui es tracta de no jugar res més i quan ell jugui jo respondre, i així és, venser s'emporta un leak, spellsputter un snare etc., més fàcil de lo esperat, la veritat és que va ser una pallissa, Hierarch MVP xD.
4-1-1 (13 punts)

RONDA 7-F.J.Ávalos amb Zoo
Aquí la sort es va girar en contra de l'Ávalos, la primera faig mulligan a 5 quedant-me una mà mediocre, puc aguantar al principi i remontar, com? pues fàcil si l'altre roba 11 terres i cap spell. La segona fa mulligan, jo tinc una mà no massa bona però tinc un swords, el tiro a un kird ape de sortida sense pensar-m'ho intentant que no m'esgarrapi punts al principi, ell s'havia quedat una mà de només una terra, així que li faig el favor de la seva vida, però al revés d'abans ara no roba cap terra en 6 o 7 torns i un monk acava matant-lo. Feia molt de temps que ningú s'encallava contra mi de tal manera, sorry Ávalos.
5-1-1(16 punts)

RONDA 8-Jorge Pinazo amb Faeries
Arribats a aquest punt si guanyo puc entrar al top8, lo dolent és que tinc un desempat penós i un de 19 queda fora, de totes formes s'ha de provar; sé que Pinazo juga fades i és bo, dependrà molt de la meva sortida i de les treetops. La primera està igualada fins que baixa uns shackles, em frena en sec però un asceta pot ser clau si el robo ja que té poques cartes en mà, doncs bé, com la ronda d'abans però ara jo em robo 7 terres seguides fent fetchlands pel camí, després una vendilion que jugo i veig a la seva mà 3 snares, 2 spellsputter, 1 explosivos, 1 mana leak i un stiffle, robo la següent i és una altre fetchland, concedeixo per poder tenir temps a les altres. La segona surto de terra hierarch seguit de terra tarmo hierarch, després se suma a l'atac una treetop i ell està encallat (va fer mulligan a les 3 partides), pocs torns després guanyo. La tercera és mítica, em quedo una mà sense criatures però amb trucs, topdeckejo una treetop i jugo arran d'ella, vaig esgarrapant vides fins deixar-lo a 5 intentant neutralitzar les possibles amenaces, cauen pel camí counters pels dos cantons, bant charms, krosans, paths etc, tinc sort en dos jugades que em fa vendilion i robo la mateixa carta que em treu, finalment em pot matar la treetop i quan canten torns el tinc a 3 vides i jo 13, robo goyf mel mata amb explosivos,robo un altre però ja no hi ha temps, a més té mutavault amb laboratorio arcano, en un torn d'aquests vaig cometre un error de no tirar snare a explosivos però ja el cansanci em tenia que no sabia ni el que feia, de totes maneres havia de topdeckejar matabichu per guanyar però estava allà, no venia però era la jugada. Doncs empatem i ningú dels dos entra, llavors ve lo típic de qui concedeix, que si jo que si tu, que si jo tenia la partida guanyada que si no, finalment quan el tinc mig convençut que em concedeixi un amic seu li diu que no ho fagi que potser ell entra llavors, l'àrbitre ens reclama que donem un resultat definitiu i no em concedeix, llavors jo decideixo concedir; cal dir que vaig estar felicitat per alguns i criticat per altres, vaig concedir primer de tot perquè el seu motiu per no fer-ho era lògic, en el seu cas jo tampoc ho hagués fet, segon motiu és que va ser una ronda molt disputada i cap dels dos mereixiem quedar-nos fora, a més ell guanyant la primera en cap moment va perdre temps i va ser molt correcte en tot moment, el tercer motiu és que a mi jugar un protour no es que em motivi massa i menys Hawaii. Igual que em va passar a Annecy en un cas similar el meu oponent acava fent top9 quedant fora per desempat. Qui llegeixi això pot pensar que en el futur si es troba en una situació similar amb mi li concediré, doncs no ho penseu perquè no ho faré, ja van dos vegades seguides i no hi haurà tercera ;).
5-1-2 (16 punts)---21 posició de 162, not bad.

Les places pel PT són per dos faeries, un no el sé però l'altre se l'emporta l'Antonio Martos, felicitats!!

Pròxima parada BNM (Breda Night Magic), aquest divendres i toca canviar a legacy ara, que el vici no s'aturi xDDD.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

te debo una caña, o dos, o tres.

Nos vemos el finde en el gp trial!?!?

Kebote ha dit...

Este finde toca legacy el viernes por la noche y sabado descansar :P

Anònim ha dit...

Molt bé kebo!
Jo també m'hi he trobat, però no vaig concedir...depèn de la honestedat de l'oponent...si hagués estat algu altre segurment sí.

Fins divendres!

PD: Quina moguda amb el teu colega a Japó.no?

Turboramon ha dit...

Kevo...et felicito per la 21 posició...pero crec ke podies haver fet top8(estic segur) si no concedies...
A vegades ets massa bona persona(cosa que s'ha d'agrair) en un mon ple de fenicis, com es un ptq de Magic(on no es perdona ni una)